Ordensregler

Maglegårdsskolens ordensregler

Mange mennesker samles hver dag på Maglegårdsskolen, og alle har lige ret til at være her.
Der skal vises hensyn og omtanke for hinanden.

Skolen er indrettet som åbne miljøer indendørs og udendørs, og følgende regler er vigtige:

Indendørs foregår ophold og færden stille og roligt.

Gennem dagen skal der være lejlighed til, at børnene og de unge har adgang til egne mellemmåltider (frugt etc.) samt vand.

Pauser mellem aktiviteterne aftales i de enkelte hjemområder. Det er vigtigt, at alle børn og unge får frisk luft og motion i løbet af dagen. Mulighed for at opholde sig indendørs i pauserne aftales med en lærer.

De unge i udskolingen, der har skriftlig tilladelse fra deres forældre, kan forlade skolen i deres pauser.

Alle har et fælles ansvar for at forlade lokalerne i pæn og ryddet stand. Ved dagens afslutning gøres der klar til rengøring i hjemområderne ved at sætte stole op og grovfeje.

Mindre affaldskurve tømmes, vinduer lukkes og lyset slukkes.

Af hensyn til eventuel evakuering af bygningerne ved brand friholdes trapper for møbler og lignende.

......................

På udendørsarealerne er det tilladt at medbringe og anvende løbehjul, skateboard, rulleskøjter og lignende i pauserne – under hensyn til andres færden.

Boldspil foregår udendørs - i gårdene med plastikbolde. Hvis der anvendes læderbolde skal det foregå på boldbanerne.

Cykling til og på skolens område om morgenen bør foregår langsomt og med stor forsigtighed, og cyklerne skal stilles i stativerne.

Kasten med sne kan foregå på de store græsplæner – øst for skolen. Dette foregår som leg og under hensyn til andre.

Alle følger skolepatruljernes anvisninger.

Rygning er ikke tilladt på skolens områder hverken indendørs eller udendørs!

Bemærk:
De enkelte hjemområder kan udarbejde lokale regler i overensstemmelse med skolens overordnede regler.